Hogyan növeld a foglalásaidat, hirdesd a szálláshelyed hatékonyabban, és működtesd stresszmentesen a vendégházad?

A szálláshelyek üzemeltetése sokszor nem csak vendégfogadásról és takarításról szól. Ha úgy érzed, hogy hiába van egy szép vendégházad, a foglalások nem jönnek úgy, ahogy szeretnéd – vagy egyszerűen túl sok a teher és túl kevés az időd –, akkor érdemes stratégiában gondolkodni.

vendégházmenedzsment

Mit kell tudni, ha vendégházat szeretnél? Az indulás alapjai

Egy szálláshely megnyitása izgalmas, de kihívásokkal teli vállalkozás. A siker kulcsa az előzetes tervezés:

  • Helyszínválasztás: könnyen megközelíthető, keresett úti cél legyen.

  • Engedélyek és előírások: szükséges a NTAK regisztráció, valamint a helyi önkormányzati bejelentés.

  • Célcsoport meghatározása: családosok, párok, túrázók, üzleti utazók? Más igények, más kommunikáció.

  • Berendezés és szolgáltatások: alapfelszereltség + egyedi élmény = emlékezetes szállás.

Szálláshely nyitása lépésről lépésre

  1. Piackutatás és versenytárs-elemzés

  2. Üzleti terv és költségvetés készítése

  3. Ingatlan berendezése, fotózása

  4. Foglalási rendszer választása és bevezetése

  5. Online jelenlét kialakítása (weboldal, közösségi média)

  6. Vendégfogadási protokollok kidolgozása

Ezek a lépések egy új vendégház számára alapvetőek, de egy már működő szálláshely újrapozicionálásánál is alkalmazhatók.

5+1 tipp, amit megtehetsz, hogy a szálláshelyednek több foglalása legyen

Nem minden a reklámon múlik – az alapoknak is rendben kell lenniük.

1. Versenytárs-elemzés
Tudd, mit és mennyiért kínálnak mások a környéken. Figyeld az értékeléseiket, és tanulj belőlük.

2. Árak optimalizálása szezonálisan
Használj dinamikus árazást: hétvégéken, főszezonban magasabb, holtszezonban kedvezőbb árakkal dolgozz.

3. Extra szolgáltatás ajánlása
Pl. helyi termelőktől összeállított reggeliző kosár, túratérkép, gyerekbarát csomag, masszázs kupon.

4. Programfüzet, élményajánló
A vendégek szeretik, ha nem kell utánajárniuk a környék programjainak – add meg nekik egy kiadványban vagy e-mailben.

5. Vendégélmény fokozása technológiával
Pl. érintésmentes kulcsátadás, automata bejelentkezés, smart home funkciók (pl. fűtésvezérlés, okos világítás).

+1. Kommunikáció gyorsasága
A gyors és kedves válasz már fél siker. Automatizált sablonokkal is dolgozhatsz, ha sok a megkeresés.

Szállásmarketing tippek – mivel vonzz több vendéget?

A jó marketing nem tolakodó, hanem informatív és vonzó. Íme néhány bevált tipp:

  • Készíts profi fotókat a szállásról – világos, életszerű képek minden helyiségről.

  • Írj vonzó leírást, amely nem csak a felszereltségről szól, hanem érzést, hangulatot is közvetít.

  • Határozd meg a célcsoportod: kinek szól a szállásod? Fiatal pároknak, családoknak, nyugalomra vágyóknak?

  • Legyél jelen a közösségi médiában, és ossz meg élményeket, vendégvéleményeket, szezonális ajánlatokat.

  • Tartalomgyártás blogban vagy Facebook posztban – írj a környékről, programokról, kulisszatitkokról.

  • Használj hirdetéseket mértékkel, célzottan a szezonokra vagy akciókra.

Ha van egy vendégházad, de sokszor azon kapod magad, hogy túl sok a feladat, túl kevés a foglalás, vagy csak szeretnél több időt, nyugalmat és elégedettebb vendégeket – akkor érdemes megismerkedned a vendégházmenedzsmenttel.

De mit is jelent ez pontosan?

A vendégházmenedzsment egy olyan szolgáltatás, amelynek célja, hogy levegye a válladról az üzemeltetés terheit, miközben segít növelni a foglalásaid számát és a vendégeid elégedettségét.

Miben segítek neked?

✔️ Foglaláskezelés (foglalási rendszerek kezelése, vendégkommunikáció, adatszolgáltatás)

✔️ Szálláshely fókuszú marketing tevékenység (havi tartalomgyártás, hirdetések kezelése, célcsoport meghatározás és piaci pozicionálás)

✔️ Stratégiai tervezés és bevételnövelés (versenytárs elemzés, árak optimalizálása, csomagajánlatok kidolgozása)

Ez a szolgáltatás jutalék alapon működik, vagyis csak akkor keresek, ha neked is bevételed van – így teljesen kockázatmentes. Együttműködésünk célja, hogy minél többen megtalálják a szálláshelyedet, és elégedetten távozzanak onnan.

Szeretnéd, hogy a vendégházad ne csak működjön, hanem fejlődjön is?


Keress bizalommal, szívesen elmondom, hogyan dolgozunk együtt!

rendezvényszervezés & Vendégházmenedzsment
Scroll to Top