versenytárs elemzés

Miért fontos a versenytárselemzés egy vidéki vendégház számára?

Sokan azt gondolják, hogy versenytárselemzésre csak a nagy szállodaláncoknak van szükségü. Pedig valójában egy kisebb vendégház számára még nagyobb jelentősége lehet annak, hogy tisztában legyen a környezetében működő szálláshelyek működésével, áraival, kommunikációjával. Egy jól felépített versenytárselemzés segít jobban pozicionálni a szállásodat, hatékonyabban kommunikálni, és növelni a foglaltságot – anélkül, hogy feleslegesen költenél marketingre vagy leértékelnéd a szolgáltatásaidat.


1. Kik a versenytársaid?

Versenytárs az, akitől te vendéget „vehetsz el” – vagy aki tőled vehet el vendéget. Ez nem feltétlenül csak a szomszéd faluban lévő másik vendégházat jelenti. Versenytárs lehet egy panzió, apartman, glamping, wellness-szállás – attól függően, hogy ugyanazokat a célcsoportokat célozza, mint te.

Értékeld a következő szempontokat:

  • Elhelyezkedés (lokáció, környezet)

  • Szállás típusa (vendégház, apartman, panzió, stb.)

  • Férőhelyek száma

  • Szolgáltatások (pl. wellness, étterem, programok)

  • Rendezvénykapacitás, extra lehetőségek

  • Célcsoport (családok, párok, céges vendégek stb.)


2. Milyen adatokat érdemes vizsgálni?

 

💰 Árak és ajánlatok:

  • Mennyi egy éjszaka főszezonban és azon kívül?

  • Van-e különbség hétköznap és hétvége között?

  • Milyen csomagajánlatokat kínálnak (pl. borvacsora, szaunázás, túracsomag)?

  • Adnak-e kedvezményt hosszabb tartózkodásra vagy visszatérő vendégeknek?

🏨 Szolgáltatások és élmények:

  • Milyen extrákat kínálnak? (pl. jakuzzi, reggeli, helyi termékek)

  • Milyen programlehetőségeket ajánlanak a körnéken?

  • Van-e partnerük pl. borkóstolóra, túrákra?

📰 Online jelenlét:

  • Melyik platformokon aktívak? (Facebook, Instagram, Google)

  • Milyen a weboldaluk? Van-e saját foglalási rendszerük?

  • Hogyan kommunikálnak? (posztok gyakorisága, stílusa)

  • Milyen értékeléseket kaptak a Booking.com-on, Szállás.hu-n vagy a Google-on?


3. Hogyan szerezhetsz információt a foglaltságukról?

 

Bár a konkrét foglaltsági adatok nem publikusak, sok mindenre következtethetsz ezekből:

  • Booking / Szállás.hu / Airbnb naptár: Ha sok időpontra „nincs elérhető szoba”, valószínűleg jól mennek.

  • Vendégértékelések gyakorisága: Ha sűrűn jönnek új vélemények, az aktív működés jele.

  • Last minute akciók vagy teltház posztok: Ezek is árulkodóak.

  • Tesztfoglalás: Egy „álvendég” neévben érdeklődj egy népszerű időszakra.

  • Statisztikák: A KSH időszakosan közzéteszi a szálláshelyi statisztikákat régiós bontásban.


4. Hogyan használd fel az elemzést?

 

  • Pozicionálás: Találd meg, miben vagy jobb vagy egyedibb!

  • Szolgáltatásfejlesztés: Ha látod, hogy mindenki kínál szaunát – és te nem –, érdemes lehet elgondolkodni rajta.

  • Árazás: Ha alacsonyabb árakat kínálsz, de többet nyújtassz, az előny lehet.

  • Marketing: Ha mások hirdetnek – de te nem –, lehet, hogy kihasználatlan lehetőség van előtted.


5. Milyen eszközökkel végezhetsz versenytárselemzést?

 

  • Google keresés: Pl. „vendégház Mecsek”, „panzó Bonyhád környékén”

  • Foglalási oldalak: Booking, Szállás.hu, Airbnb

  • Közösségi média: Aktivitás, posztok típusa, követőszám

  • Személyes tapasztalat: Foglalj be egy éjszakát egy közeli vendégházban

  • Google Analytics: Elemezd a saját weboldalad forgalmát


Zárszó

A versenytárselemzés nem bonyolult, de annál hasznosabb. Rendszeresen elvégezve segít abban, hogy időben reagálj a piaci változásokra, növeld a foglaltságod, és megteremtsd a vendégek által keresett élményt.

📩 Vedd fel velem a kapcsolatot bizalommal, ha szeretnél részletes elemzést vagy együtt dolgoznánk szálláshelyed sikeréért!

Scroll to Top